לא מתכוונים לוותר • הורים באלעד מציגים: צפיפות וליקויי בטיחות חמורים

דוד לזר 2 Comment on לא מתכוונים לוותר • הורים באלעד מציגים: צפיפות וליקויי בטיחות חמורים
12:41
28.04.24
קובי פינקלר No Comments on צה"ל השמיד עשרות רקטות שהיו מוכנות לשיגור לרחבי הארץ

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צפיפות, ליקויי בטיחות, פועלים פלסטינאים סמוך לילדים, הפסקות חשמל ומים, צוות חינוכי שנוטש, ילדי גן שלומדים בגנים לא תקניים, מאות בנים ובנות באותו מבנה וילדי חינוך מיוחד שנדחסים לכיתות יחד עם ילדי חינוך רגיל. בקיצור, ההורים בעיר אלעד זועמים ולא מוכנים לוותר.

גלידה ו'נשק יום הדין' • סוף לסערה באלעד: "הכוונה היא לחזור ללימודים"
מאות הורים משביתים היום את הלימודים באלעד • תיעוד
פרסום ראשון • דרמה באלעד: ראש העיר הגיע להבנות עם בית הספר 'שירת שרה'
אלעד סוערת: רה"ע פרוש פיטר את יו"ר 'דגל התורה' • כל הפרטים

אם היה נדמה כי הרוחות בעיר אלעד נרגעו, מתברר כי הם סוערות מתחת לפני השטח. הורי בתי הספר 'תורת חסד' ו'שירת שרה' זועמים על עיריית אלעד ומשרד החינוך. ההורים שפנו בימים אלו למשרד החינוך העלו שורת ליקויים חמורים בבית הספר. לדברי ההורים 600 ילדים בהם שני בתי ספר, שלושה גנים וכיתות חינוך מיוחד נדחסו בתוך מבנה בן 12 כיתות, במבנה המיועד לאכלוס 300 תלמידים בלבד.

ההורים שהשביתו את הלימודים ביום הראשון ללימודים מתלוננים על המשך הזנחה והתעלמות מצד גורמי האכיפה במשרד החינוך, בשיחה עם אתר 'קול חי' הם מעלים את מצוקת ילדיהם וילדי החינוך המיוחד. לדבריהם, "ילדות החינוך המיוחד נדחסות בכיתות יחד עם ילדות מהחינוך הרגיל, הילדות לא מקבלות את הטיפולים הפרא-רפואיים הבסיסיים עבור ילדי החינוך המיוחד להם הן זקוקות, ילדות עם בעיות תקשורת נאלצות לסבול בכיתה יחד עם המון בנות, בניגוד לכללי ולנהלי משרד החינוך", אומרים ל'קול חי'.

 פועלים פלסטינים בסמוך לילדים וילד שנלכד תחת רשת ברזל כבדה

בתחילת השבוע, תיעד הורה לילד הלמד בבית הספר, פועלים ערבים הנושאים כלי עבודה בסמוך לילדות שיצאו ממבנה בית הספר, אמש (רביעי) נתקל הורה בילד שנלכד תחת רשת ברזל כבדה שהייתה מונחת מחוץ למבנה בית הספר, ההורה מיהר לחלץ את הילד שנחבל בראשו.

3

בשיחה אמש עם ההורים הם מצביעים לאתר 'קול חי' על שורת בעיות הנובעות מכך שהילדים לומדים במתחם שנמצא עדיין בבנייה מאסיבית ומציירים תמונת מצב מדאיגה של טרקטורים שפועלים בסמוך לילדים, ענני אבק שגורמים לילדים רגישים להתקפי שיעול ועל ילדים שבוחרים להישאר בביתם ולא להסתכן בהגעתם לבית הספר.

 ילדי הגן סובלים, ילדה ברחה מהגן, הגננת עזבה

כמו"כ, משיחה עם ההורים עולה כי גם ילדי הגן סובלים קשות, ומתברר כי עקב מחסור במבנים נאלצה עיריית אלעד לשכן את ילדי הגן בכיתות לימוד בבית הספר, הכיתות שמטבע הדברים לא נבנו כדי לאכלס גני ילדים ואינם עומדות בתקן משרד החינוך גורמות סבל רב לילדים. ילדי הגן נאלצים להיות כלואים בתוך הגן במשך כל שעות הלימודים, ואין בגן שירותים המותאמים לילדים ואין כיור ומטבחון כפי שמתבקש בתקן משרד החינוך.

כמו"כ, הגננות שנאלצות להיסחב עד לקצה בית הספר בכדי לקחת את הילדים לשירותים מתלוננות על שחיקה מוגברת, לדברי ההורים, אחת מהם עזבה השבוע את עבודתה עקב הלחץ הכבד, לדבריה.

בתחילת השבוע דיווחו הורים שילדתם הופיעה באמצע יום הלימודים בבית, לדבריהם, הילדה עזבה את הגן מבלי שאף גורם חינוכי שם לב להיעלמותה. לדברי ההורים, "לבית הספר ולגנים אין שער, ילדים יכולים לצאת וגורמים עוינים יכולים להיכנס אל תוך בית הספר".

 הפסקות חשמל, אין ניקוז לביוב, אין דלת לשירותים

בשיחה עם אתר 'קול חי', מספרים הורים כי מעבר לכל הליקויים עולה תמונה מדאיגה של ליקויי תברואה ומחסור בצרכים בסיסיים. עקב כך שמבנה בית הספר עדיין בבנייה חברת החשמל עדיין לא חיברה אותו לחשמל, למקום הובא גנרטור שבאחד מימי השבוע שבק חיים באמצע הלימודים, הילדים ששהו שעות בחום הנורא חזרו לביתם אדומים ומותשים. גם מחדרי השירותים לא עולה ריח אופטימי יותר, הילדים התלוננו על כך שהם מתבקשים להביא נייר טואלט מביתם, ושהכיורים לא מחוברים למערכת הניקוז וכי כשהם נוטלים ידיים המים זורמים מהכיורים ישירות לרצפה – כך שהרצפה מוצפת מים באופן תדיר. במקרה אחר סיפרו הילדים שבאחד מחדרי השירותים חסרה דלת.

 ויש גם בעיות אידישקייט

הורים אחרים זועמים על העובדה שבבית הספר לומדים יחדיו בנים ובנות, בין הבנים לבנות מפרידה פיסת בד. לדברי ההורים, "ראש העיר דיבר בראיונות ב'קול חי' על רצונו למגר תופעה של בתי ספר של בנות הסמוכים לבתי ספר של בנים, אך בפועל מכריח אותם ללמוד באותו מבנה".

ו

 מי משתיק את משרד החינוך?

כעס רב מופנה בקרב ההורים כלפי משרד החינוך, לאתר 'קול חי' הם מספרים כי קצין הבטיחות של משרד החינוך הגיע ביום הראשון ללימודים לבית הספר ושוחח עם ההורים, לדבריהם, הוא הביע זעזוע ממצב הבטיחות בבית הספר. כמו"כ הוא אמר להורים שתיקון הליקויים ייקח ימים ארוכים. "באורח פלא כמה שעות לאחר מכן במהלכן נפגש קצין הבטיחות עם ראש העיר ישראל פרוש ולכאורה בסיוע מעורבות של אביו סגן שר החינוך מאיר פרוש,  שינה קצין הבטיחות את דעתו והורה על המשך לימודים במבנה", טוענים ההורים.

יצוין, כי עוד בימים הראשונים של תחילת שנת הלימודים, הגיבו במשרד החינוך ואמרו כי אין בסמכותו של קצין הבטיחות לאשר לימודים במבנה, אך בשיחת טלפון שהתקיימה אמש עם קצין הבטיחות הוא אמר להורים כי הוא מאשר לימודים במקום עד לאסרו חג. הזיגזג בהערכותיו של הקצין מעלים חששות בקרב ההורים שטוענים כי "אולי פקידי משרד החינוך חוששים לפעול כנגד סגן השר שהוא אביו של ראש העיר פרוש".

מעיריית אלעד נמסר כי "אנחנו מציעים לכתב הנכבד להגיע למקום ולראות את המצב לאשורו. הבניה עליה מדווח, מתבצעת במתחם אחר ונפרד אליו אין לתלמידים כל גישה, וכן להיפך: לפועלים אין גישה למתחם הלימודים".

"ככלל, הלימודים במקום מתקיימים על פי הנחיות קפדניות של יועצי בטיחות גם מטעם משרד החינוך. בביקור הכתב במקום, הוא בוודאי יראה את שביעות רצונם של רוב ככל ההורים. הניסיונות של קבוצה קטנה לעורר מהומה על לא מאומה, הם פתטיים ומעוררים תהיה מה עומד מאחוריהם", אמרו מעיריית אלעד.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    פרוש בולדוזר תתחילו לפרגן

  2. 1

    חבל שרק כשיש אסונות אתם מפסיקים לדבר על אלעד.
    אני דווקא אלעדית מאוד מרוצה, גם מראש העיר וגם מפתיחת שנת הלימודים,
    ולא, אין לי שום קשר לראש העיר, אבל אחרי כמה שנים שלא נעשה פה דבר, סוף סוף רואים שדברים נעשים.